فضا برای متخلفان بازار پر ریسك است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،'مهدی غضنفری'روز چهارشنبه در حاشیه همایش روز جهانی گمرك در جمع خبرنگاران، افزود: روز گذشته در سخنان رییس جمهوری هم به برخورد با تخلف برخی افراد اشاره شده است .

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اعلام متخلفان بازار، با بیان آنكه نباید اجازه داد، فضای بازار امنیتی شود، گفت: با اندك افرادی كه به هر دلیلی خود را مجاب به افزایش قیمت ها كرده اند ، برخورد می شود.

از نظر وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، افزایش بیش از حد اطلاعات منفی، نه تنها به آرامش بازار كمك نمی كند، بلكه ممكن است فضای منفی هم در بازار ایجاد كند ، زیرا فضای كسب و كار فضای اطمینان، اعتماد و آرامش خاطر است.

وی همچنین گفت: سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان تنها وظیفه ارائه این پرونده ها به سازمان تعزیرات حكومتی را دارد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح كرد: در زمانی كه سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان در باره واحدی پرونده تشكیل می دهد، بنابراین ما در باره یك متهم صحبت می كنیم ، هنوز حكمی صادر نشده ، پس این سازمان اجازه ندارد ، اسم متهم را اعلام كند ، این اقدام هتك است و آبروی فرد قبل از صدور حكم می رود.

غضنفری ادامه داد:درصد ناچیزی از فعالان صنفی ، در بازار تخلف می كنند و نباید وضعیت آنها، حاكم بر بازار شود زیرا فضای كسب و كار نیاز به آرامش و اعتماد دارد و اعلام اسامی كمكی نمی كند.

وی گفت: من و همكارانم به طور دائم در حال اطلاع رسانی در این خصوص هستیم و در عین حال سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان هرگونه افزایش قیمت ناشی از نوسانات نرخ ارز را غیرقانونی می داند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مانند گذشته اگر تولیدكننده و واردكننده ای بخواهد كالای خود را با قیمت بالاتری عرضه كند، باید به طور یقین ادله خود را به سازمان حمایت ارائه و مجوز دریافت كند، در غیر این صورت افزایش قیمت غیرقانونی است.

به گفته غضنفری ، گشت های مشترك سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان و سازمان تعزیرات حكومتی در روزهای اخیر آغاز شده ، ضمن آنكه شماره تلفن 124 نیز آماده دریافت شكایت های مردمی است.

وی افزود: هیچ وارد كننده و تولید كننده ای كه كالای خود را ترخیص كرده و یا اینكه درحال فروش اقلام خود در سطح بازار است ، تاكنون ازارز با نرخ غیر مرجع استفاده نكرده است پس این كالاها به طور معمول چند ماه قبل وارد یا تولید شده اند و نباید گران تر عرضه شوند.

به گفته ، وی گزارشی مبنی بر استفاده از ارز 1700 یا 1800 تومانی برای وارادات كالا اعلام نشده ، اما ممكن است مسافران از این ارز استفاده كرده باشند .

غضنفری افزود: به من گزارش داده اند یك سری از اتحادیه ها و تشكل ها در سازمان حمایت مصرف كنندگان حضور بهم رسانده اند و اعلام آمادگی كرده اند كه قیمت ها را مطابق با ماه های گذشته ارائه كنند.

اقتصام ** 9123 **





:: برچسب‌ها: هندوستان , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: